Jak pracować w integracji? Jak wspierać dzieci, by mogły rozwijać się w atmosferze życzliwości i zrozumienia? Jak organizować nauczanie, by wszystkie dzieci miały okazję osiągnąć sukces?

          To są pytania, które zawsze towarzyszyły nauczycielom pracującym w klasach integracyjnych. Szukaliśmy i szukamy sposobów, aby było ciekawie, twórczo, nieszablonowo.

          Festyny, zabawy, konkursy na stałe wpisały się w życie klas integracyjnych, a z czasem i w życie całej szkoły. Również zajęcia rewalidacji przybierały i przybierają, w miarę obecnych możliwości, ciekawe i nietypowe formy.

A oto niektóre z nich:  

Dogoterapia

Pies w szkole to radość dla dzieci, które brały udział w zajęciach i tych, które przyglądały się labradorowi maszerującemu korytarzem szkolnym. Niezapomniany pies ratownik o imieniu Hugo, bohater zajęć, ulubieniec wszystkich, który rozwiązywał zadania matematyczne. Hugo, ile jest dwa dodać dwa? – pytała przewodniczka psa, a on szczekał cztery razy. Uczniowie natomiast sprawdzali czy czworonóg się nie pomylił i przyznawali w nagrodę ciasteczka.

Teatr dzieci i rodziców

Zajęcia teatralne dla dzieci, to znana forma pracy. Uczniowie bardzo lubią grać role znanych i nieznanych bohaterów. W okresie Bożego Narodzenia popularnością cieszyły się ,,Jasełka”. Ale oglądać mamę i tatę w roli Kopciuszka i Księcia?! To była prawdziwa gratka.

2 czerwca 2016 roku, rodzice ówczesnej klasy IIA wystawili ,,Kopciuszka” w reżyserii pani wychowawczyni Elżbiety Sobolewskiej.

Kolędy w języku migowym

Pani Iwona Stankiewicz i  pani Dagmara Klinkosz przygotowywały występy klas integracyjnych, pokazując umiejętność posługiwania się językiem migowym przez wszystkich uczniów w klasie.

Jak głosi plotka, była to umiejętność przydatna na sprawdzianach

Zabawa gestem, słowem i kolorem

Innowacja realizowana w latach 2017 – 2019 w klasie III a, przez panią Renatę Leszczyńską. Taniec, rysunek, malarstwo, inscenizacje – tak uczniowie rozwijali swoją ekspresję i kreatywność.

Zdobywamy Antarktydę

Podczas realizacji innowacji w klasie IIIa, pani Małgorzata Graban i Agnieszka Przybylska zabierają dzieci do nieznanego i ciekawego świata chemii, fizyki, klocków lego.

 

Zabawa karnawałowa mimo wszystko

,,A w zerówce muza gra,

 tańczysz ty i tańczę ja…

tańczy całe zero A”.

Karnawał, karnawał… Najmłodsi nie pozwolili, aby pandemia popsuła im zabawę. Co widać na zdjęciu!

 

Czekamy z nadzieją i niecierpliwością, aż wrócimy do szkoły.

I znowu będziemy mogli razem być, marzyć i poznawać świat…

Na zdjęciu tytułowym znajduje się praca wykonana przez Krzysztofa Burczyka z klasy V A