rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych;
rozpoznawanie indywidualnych możliwości psychofizycznych wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych (uczeń z niepełnosprawnością, specyficznymi trudnościami w uczeniu się, chorobą przewlekłą, zaburzeniami komunikacji językowej, z niedostosowaniem społecznym, znajdujący się w sytuacji traumatycznej lub kryzysowej, uczeń zdolny).
Formy pomocy:
zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów,
zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne,
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
zajęcia logopedyczne,
zajęcia o charakterze socjoterapeutycznym,
zajęcia o charakterze terapeutycznym
zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej, warsztaty, porady i konsultacje dla uczniów, porady, konsultacje, warsztaty, szkolenia dla rodziców, uczniów i nauczycieli.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest:
dobrowolna i nieodpłatna
udzielana uczniom w czasie bieżącej pracy,
udzielana przez nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów (pedagoga, psychologa, logopedę, terapeutę pedagogicznego, doradcę zawodowego, specjalistów pedagogiki specjalnej).